CZYM MOŻE ZASKOCZYĆ DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rad3k
    Classic
    • 2007
    • 7

    CZYM MOŻE ZASKOCZYĆ DSG

    coś na dalsze mody
    golf r 100-200 8 sek
  • RODROG
    Drive
    • 2006
    • 96
    • Octavia III (5E3)
    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    CZYM MOŻE ZASKOCZYĆ DSG

    jak w twmacie, czym szczególnie powodującym przspieszone bicie serca może zaskoczyć skrzynia DSG, osobę która dopiero zaczyna takiej używać. Chodzi o komunikaty z komputera czy lub zachowania budzące wątpliwości a będące normalką ekspluatacyjną. Już wyczytałem w instrukcji zdanie niejednoznaczne i moim zdaniem SKODA daje tu cziała cyt. z instrukcji
    ZATRZYMANIE
    "podczas chwilowego zatrzymania, na szkrzyżowaniu nie ma potrzeby przełączania dzwigni w położenie N. Wystarczy po zatrzymaniu trzymać wcziśnięty pedał hamulca. Silnik może jednak pracować tylko na biegu jałowym.
    Podsumowując,
    nie trzeba przełączać ale ma pracować na jałowym, czyli N. Widzę tu zaprzeczenie.
    1)1,9 TDI rok 2001
    333 000 km
    110 KM seria - prog. na 135KM

    2)2,0 TD rok 2011 140KM
    po mod. 187KM

    3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
    po mod. 225KM

    Komentarz

    • zadariusz1
      Rider
      • 2011
      • 543
      • Octavia III (5E3)
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Ja używając DSG od 9 lat zawsze trzymam na D i wciśniętym hamulcu,Skoda pewnie miała na mysli,aby nie trzymać wciśniętego hamulca i dodawać gazu. Szczerze mówiąc (odpukać w niemalowane drewno) ten samochód jeszcze nigdy nie wyswietlił mi żadnego komunikatu na maxidocie,odnośnie skrzyni,czy silnika(no oczywiście o spalonych żarówkach i tankowaniu nie licząc). Jeśli będziesz dbał o terminowe wymiany oleju to ta skrzynia jest bajeczna i nie tak droga w eksploatacji. Gorzej,jeśli masz auto kupione używkę i poprzedni właściciel o nią nie dbał , wtedy możesz mieć spore wydatki. Oczywiście skrzynia ma swoje wady,czasami podczas wyprzedzania z kickdownem potrafi zrzucić za dużo biegów w dół co najpierw powoduje przyhamowanie auta,a dopiero potem daje kopa.

      Komentarz

      • RODROG
        Drive
        • 2006
        • 96
        • Octavia III (5E3)
        • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        dzisiaj trochę pojeździłem, zmiana biegów faktycznie może się podobać, przyspieszanie na D też jest spoko, jedno co mi się nie podoba to przy wolnej równej jeżdzie, używa zbyt wysokich biegów 50km/h i już 5bieg, 65km/h 6bieg, ale po wciśnięciu w podłogę to chyba zrzuciłe do 3 będąc na D i kreciła do 4000obr. Żona nigy nie jeżdżąc automatem w zasadzie bez nuki odrazu oceniła ją jako coś rwelacyjnego.
        1)1,9 TDI rok 2001
        333 000 km
        110 KM seria - prog. na 135KM

        2)2,0 TD rok 2011 140KM
        po mod. 187KM

        3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
        po mod. 225KM

        Komentarz

        • andrzej111
          L&K
          • 2010
          • 1391

          #5
          CHYBA CAPS CI SIĘ ZACIĄŁ :roll:
          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Nie tylko CAPS, co shift nie dziala itd.

            Zamieszczone przez RODROG
            Silnik może jednak pracować tylko na biegu jałowym.
            I tak bedzie w momencie kiedy ma N lub P wbite. A tak normalnie moze stac na R, D, S i nic mu nie bedzie.

            W dodatku nowsze softy rozpinaja naped na postoju na wyzej wymienionych biegach, czego nie robily wczesniejsze softy, wiec tym bardziej nie ma potrzeby kombinowania.

            To jest skrzynia jak kazdy inny automat.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • RODROG
              Drive
              • 2006
              • 96
              • Octavia III (5E3)
              • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #7
              nic nie kombinuję, narazie, to co napisałem to był cyt. z instrukcji obsługi, jak poznam auto to będę musiał poszukać tunera do modu silnika i skrzyni, to tej pory korzystałem z usług usy z Łodzi i MR-Motors z W-wy ul. Mineralna zdaje się.
              1)1,9 TDI rok 2001
              333 000 km
              110 KM seria - prog. na 135KM

              2)2,0 TD rok 2011 140KM
              po mod. 187KM

              3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
              po mod. 225KM

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Re: CZYM MOŻE ZASKOCZYĆ DSG

                Zamieszczone przez RODROG
                "podczas chwilowego zatrzymania, na szkrzyżowaniu nie ma potrzeby przełączania dzwigni w położenie N. Wystarczy po zatrzymaniu trzymać wcziśnięty pedał hamulca. Silnik może jednak pracować tylko na biegu jałowym.
                Podsumowując,
                nie trzeba przełączać ale ma pracować na jałowym, czyli N. Widzę tu zaprzeczenie.
                Nic tu sobie nie przeczy - skrzynia np. na D a silnik ( nie skrzynia) na biegu jałowym...
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • RODROG
                  Drive
                  • 2006
                  • 96
                  • Octavia III (5E3)
                  • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #9
                  nie mogę znaleść w instrukcji i necie jak przełączać biegi ręcznie, anie chcę się z lewarkiem szarpać na czuja.
                  1)1,9 TDI rok 2001
                  333 000 km
                  110 KM seria - prog. na 135KM

                  2)2,0 TD rok 2011 140KM
                  po mod. 187KM

                  3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                  po mod. 225KM

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Dzwignia w pozycji D w prawo, a potem do przodu i do tylu sam lewarek.

                    Albo manetkami na kierownicy :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      W dodatku nowsze softy rozpinaja naped na postoju na wyzej wymienionych biegach, czego nie robily wczesniejsze softy, wiec tym bardziej nie ma potrzeby kombinowania.
                      a tego nie słyszałem , możesz szerzej proszę ?
                      osobiście w korkach i na długich czerwonych przełączam na N.
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Soft w nowszym DSG6 posiada taka funkcjonalnosc ktora posiadal juz soft w DSG7. Wysprzeglal nie z oszczednosci, a z faktu oszczednosci sprzegiel, ktore mialy szanse splonac przy duzych korkach.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          ale ja tego nie mam czyli ?
                          jest sens wgrywać go ?
                          czy jakoś to czuć , nie ciągnie na biegu ?
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Nie wiem czy ktos to wgrywa. Do tego nie wiem czy w O3 nie ma tez jakies zaleznosci pracy tej skrzyni i tego wysprzeglania wzgledem trybu jazdy.

                            Czuc to tak, ze lekkie popuszczenie hamulca nie powoduje ruchu pojazdu.

                            Generalnie nie mas sie co martwic. Teraz przy 180kkm wymien olej z filtrem w skrzyni i tyle
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              no może to już nie ja będę wymieniał.. , choć mam teraz spory inny wydatek..
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • RODROG
                                Drive
                                • 2006
                                • 96
                                • Octavia III (5E3)
                                • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                #16
                                odnośnie, wrzucania N lub P, na światłach czytałem, że najlepiej trzymać na hamulcu na i skrzynia na D, wtedy najmniej się zużywa, wrzucanie innych biegów po prostu wypracowuje skrzynię.
                                Wracając do niespodzianek to bardzo męczyła mnie jazda po mieście, kiedy przy stałej prędkości około 60km/h wrzucany był 6 bieg, obroty 1200/min. W/g mnie taka praca niszczy przeniesienie napędu i wydaje nieprzyjemny dzwięk.
                                Wykonałem w R-performance modyfikacji tej skrzyni Witek, zaprogramował ją według moich sugestii, teraz przerzuca biegi przy obrotach jakie preferowałem jeżdżąc z ręczną skrzynią. Przy okazji wirusk na prawie 190KM.
                                1)1,9 TDI rok 2001
                                333 000 km
                                110 KM seria - prog. na 135KM

                                2)2,0 TD rok 2011 140KM
                                po mod. 187KM

                                3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                                po mod. 225KM

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Od niedawna jest mozliwosc programowania tych skrzyn u wiekszosci tunerow, wiec mozna poprawic fabryke.

                                  BTW. Wysprzeglenie na postoju masz dalej aktywne, czy to aktywne jest tylko przy drive set up i wybranym eko??
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    Zamieszczone przez RODROG
                                    Przy okazji wirusk na prawie 190KM.
                                    fiu fiu...mocno bogato coś..
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • RODROG
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 96
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      #19
                                      szczególnie zachęcam na mod skrzyni, z silnika wkleił bym wykres ale nie potrafię, dokładnie to chyba wyszło 187KM. Mod do skrzyni aż tak wielu nie robi, dzwoniłem do V-tech nie robią, i jeszcze dwóch, których polecił kolega z modem na 600KM+ nie robią modyfikacji zmian biegów.
                                      1)1,9 TDI rok 2001
                                      333 000 km
                                      110 KM seria - prog. na 135KM

                                      2)2,0 TD rok 2011 140KM
                                      po mod. 187KM

                                      3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                                      po mod. 225KM

                                      Komentarz

                                      • cysterniarz
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1887
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        Jadę jako pasażer passatem b7 w dsg. Kierownik przy każdym hamowaniu wrzuca na N, pytam po co? - bo jest skuteczniejsze hamowanie (auto nie ciągnie do przodu) - ok :shock:
                                        Jedziemy dalej, zagadaliśmy się i przy hamowaniu, prędkość ca. 25kmh wrzucił P :shock: skrzynia zaterkotała, myślałem że będziemy zbierać części z ziemi za samochodem, a tu nic. Normalnie startuje i działa bez zarzutu :?:
                                        Kierownik mówi że w dsg P działa trochę inaczej, coś na zasadzie przeskakującej zapadki i nie uszkodzi się nic (inaczej zrobiliby blokadę żeby dźwigni w ogóle nie dało się przesunąć na P podczas jazdy). Skrzynie są testowane, że jakby coś się zadziało z kierownikiem to wrzuca P i auto samo wyhamuje.
                                        No qfa zrobiłem oczy :shock: :shock: :shock: Oczywiście powiedziałem że jest głupi i ma wszy :lol: ale czy tu rzeczywiście są takie cuda ???

                                        Komentarz

                                        • Puchacz
                                          Moderator
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 1192
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          Zamieszczone przez RODROG
                                          jak w twmacie, czym szczególnie powodującym przspieszone bicie serca może zaskoczyć skrzynia DSG, osobę która dopiero zaczyna takiej używać.
                                          Z pewnością szybkimi i sprawnymi zmianami biegów, zwłaszcza w trybie Sport. Dodatkowo niemalże idealnie ciągłym przenoszeniem napędu w trakcie zmian biegów.

                                          A jeśli o awarie chodzi, to jak Ci zacznie mrugaać PRNDS to zauważysz na pewno, bo przejdzie w tryb awaryjny i zostanie Ci tylko 1,2 lub 3 bieg.
                                          Ja tu tylko sprzątam...

                                          Komentarz

                                          • kras
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 107

                                            #22
                                            cysterniarz, :shock:

                                            Przecież wyraźnie jest napisane w instrukcji by nie wrzucać na P podczas jazdy.

                                            Komentarz

                                            • cysterniarz
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1887
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez kras
                                              cysterniarz, :shock:
                                              Przecież wyraźnie jest napisane w instrukcji by nie wrzucać na P podczas jazdy.
                                              Oczywiście że tak i nie jestem pewny ale w skodzie chyba nawet jest blokada mechaniczna, że nie da się wrzucić na chama P lub R podczas jazdy.
                                              Dlatego oczy mnie wyszły z orbit jakim cudem w VW można wajchę pchnąć na P i jedynie co było słychać to tyrkotanie.

                                              Komentarz

                                              • Grzegorz56
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 266
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                #24
                                                cysterniarz, niestety w moim DSG 7 udało mi sie kiedyś podczas ruszania z pod świateł manerw wrzucenia "trzeciego" biegu z manuala co w dsg oznacza R - usłyszałem tylko zgrzyt i po wróceniu na D auto jeżdziło dalej bez problemów. Przełączanie z D na R jest możliwe w celu rozbujania auta dla potrzeby wyjechania z zaspy lub błota.
                                                Jest o tym napisane w instrukcji str. 137 "Blokada dźwigni sterującej"

                                                Komentarz

                                                • cysterniarz
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1887
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Grzegorz56
                                                  Przełączanie z D na R jest możliwe w celu rozbujania auta dla potrzeby wyjechania z zaspy lub błota.
                                                  Jest o tym napisane w instrukcji str. 137 "Blokada dźwigni sterującej"
                                                  Grzegorz56, ops: nie doczytałem tego
                                                  Tak mnie temat zaintrygował, że rozmawiałem dziś z mechanikiem i to terkotanie to zapadka na kole parkingu. P rzeczywiście da radę wbić i wtedy ta zapadka skacze po kole stopu - gdyby była natychmiastowa blokada, auto zrobiłoby kozła albo rozerwało połowę napędu. Takie zatrzymanie auta może być jednorazowe bo zapadka jest jakoś tam wyliczona że przy większej sile normalnie się zrywa by nie uszkodzić koła stopu. Zapadkę można wymienić ale można też bez niej użytkować skrzynię, nie będzie wtedy blokady na postoju i pozostaje zaciąganie ręcznego.
                                                  Oczywiście powtarzanie takich manewrów to kretynizm ale ktoś pomyślał i tak to zaprojektował by w razie rozkojarzenia i wrzucenia P nie było tragedii.
                                                  A z kolegą kierowcą VW nie dyskutowałem, jego cyrk, jego małpy, a auto oczywiście służbowe :roll: serwis przecież naprawi...
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...